Stångåstaden storsatsar på sommarlovsaktiviteter för unga i coronatider

Det här året har inget varit sig likt men Stångåstaden vill inte ställa in, utan ställer om, anpassar och genomför planerade lovaktiviteter för barn och unga under sommarlovet. Under lovets fem första veckor är det olika aktörer som med stöd från Stångåstaden arrangerar aktiviteter på olika platser i Linköping.

Volleybollspel Foto: Crelle

Barn och unga i åldern 7-17 år erbjuds en variation av aktiviteter så som beachvolley med LVC och möjlighet att prova olika typer av sporter på Sport Camp med Hangaren. Kenty fritids tar emot barn i åldern 10-12 år eller följ med KFUM på sommarkollo eller basketcamp. För den som är intresserad av programmering hålls det digitala lägret Code Summer Camp.

– Vi har en lång tradition av att arrangera lovaktiviteter med hjälp av lokala aktörer. Att det skulle bli ett undantag i år var aldrig aktuellt. Det aktörer som vi har samarbetsavtal med har varit duktiga på att ställa om sin verksamhet för att kunna fortsätta erbjuda aktiviteter för barn och unga vilket vi värdesätter, säger Fredrik Törnqvist, vd på Stångåstaden.

Stångåstaden samarbetar med en rad olika föreningar och verksamheter med målet att skapa en meningsfull fritid samt för att öka tryggheten och trivseln i våra områden – för stans bästa.

Mer information om sommarens aktiviteter finns samlade på: stangastaden.se/omoss/engagemang/fritidsaktiviteter

Fredrik Törnqvist, VD Stångåstaden, telefon 072 574 96 60
Karin Brinkby, Samordnare föreningssamarbeten Stångåstaden, telefon 013-20 86 26

Volleybollspel Foto: Crelle